ماسک N95 فیلتردار ۵ لایه

ماسک N95 فیلتردار که از پارچه 5 لایه و فیلتر کربنی ساخته شده است، به ویژه برای جلوگیری از ورود انواع ویروس‌ها، باکتری‌های مضر، گرد و غبار و آلودگی هوا به سیستم تنفسی طراحی شده است. این نوع ماسک‌ها به طور مؤثری در کاهش شیوع بیماری‌هایی مانند COVID-19 تأثیرگذار هستند و به عنوان یکی از ابزارهای حفاظتی مهم در مواجهه با چنین ویروس‌هایی شناخته می‌شوند. این محصول در دو نوع مختلف موجود است: ماسک‌های 5 لایه با سوپاپ و بدون سوپاپ، که هر یک ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند و گزینه‌های مناسبی برای حفاظت از سلامت تنفسی کاربر به شمار می‌روند.

امکان ارسال سریع و مطمئن به سراسر ایران فراهم است
نماد اعتماد الکترونیک ما تضمین کیفیت و گارانتی بازگشت وجه شما
۶,۶۰۰ تومان
بسته
در هر بسته تعداد 100 محصول موجود است

ماسک ۵ لایه فیلتردار N95

ماسک N95 نوعی از تجهیزات پزشکی تنفسی است که در بیمارستان‌ها، زمان شیوع بیماری‌های تنفسی، صنایع ساختمانی و محیط‌های آلوده استفاده می‌شود. این ماسک برای محافظت در برابر ذرات معلق و ویروس‌ها بسیار موثر است و به ویژه در شرایطی که خطر آلودگی یا عفونت وجود دارد، کاربرد دارد. استاندارد “N95” به این معناست که حداقل ۹۵ درصد از ذرات معلق در هوا، از جمله ویروس‌ها و باکتری‌ها، را فیلتر می کند. استفاده از این ماسک به محافظت از سلامت فرد کمک می‌کند و برای کارکنان بهداشتی و در شرایط اپیدمی اهمیت ویژه‌ای دارد.

ماسک ۵ لایه فیلتردار N95 چیست؟

ماسک N95 فیلتردار ۵ لایه با طراحی ساده، بسیار کاربردی است. این ماسک با ۲ یا ۴ بند کشی در محل استفاده ثابت می‌شود و در دو نوع پنج لایه با سوپاپ و بدون سوپاپ عرضه می‌شود.

یکی از مشکلات رایج در استفاده از ماسک‌های تنفسی، تجمع گرما و رطوبت ناشی از بازدم فرد در داخل ماسک است. اما در مدل‌های سوپاپ‌دار، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

وجود یک پلاستیک انعطاف‌پذیر در قسمت بالایی این ماسک ها، امکان قرارگیری مناسب آن بر روی صورت را فراهم کرده و از ورود هوا و ویروس‌ها از فاصله بین ماسک و صورت به حداقل می‌رساند. این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که چندین لایه فیلتر موجود در آن، تضمین می‌کند که ۹۵٪ ذرات گرد و غبار و آلاینده‌ها در هوای تنفسی کنترل شود. همچنین این ماسک‌ها دارای کش‌های قابل تنظیم هستند که امکان قرارگیری مناسب روی صورت را فراهم می‌کنند.

این ماسک‌ها مقاومت تنفسی کمتری نسبت به سایر انواع ماسک‌های ضد آلودگی دارند، بنابراین می‌توانید آن را برای مدت طولانی‌تری بدون احساس تنگی نفس استفاده کنید. لازم به ذکر است که این ماسک‌ها برای استفاده روزمره طراحی شده‌اند و نمی‌توانند شما را در برابر بخارات شیمیایی مضر، گازها و دیگر موارد مشابه محافظت کنند.

ماسک N95 درمقابل آلودگی چقدر موثر است؟

اثر بخشی ماسک پنج لایه N95 در درجه اول به میزان مناسب قرارگیری آن بر روی صورت شما بستگی دارد. بیشتر ماسک های ضد آلودگی N95 با گیره بینی موجود است که به شما امکان می دهد چسب ماسک را مطابق صورت خود تنظیم کنید تا هنگام استفاده از ماسک، نشتی از هوای فیلتر نشده وجود داشته باشد. برای کارایی باید از تمیزی فیلترها اطمینان حاصل شود. بنابراین مطمئن شوید که به موقع ماسک یا فیلتر را عوض کرده اید.

آیا ماسک N95 قابل شستشو است؟

قابلیت شستشوی ماسک N95 بستگی به طراحی آن دارد. برخی از ماسک‌ها شستشو ندارند، زیرا شستشو ممکن است به فیلتر آسیب بزند. در برخی ماسک‌ها، لایه‌های خارجی قابل شستشو هستند، اما فقط پس از جداسازی لایه فیلتر میانی. بنابراین، باید بسته‌بندی ماسک را بررسی کرده و دستورالعمل‌های شستشو را مطالعه کنید.

مشخصات دیگر

بر اساس بررسی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، حرف “N” در N95 به معنای «غیر نفتی» بودن ماسک است. این ماسک قدرت فیلتراسیون بالایی دارد و می‌تواند تا ۹۵% از ذرات معلق در هوا، از جمله ویروس‌ها و باکتری‌ها را تا اندازه ۰.۳ میکرون فیلتر کند. ماسک N95 دارای ۵ لایه است که شامل ۳ لایه ملت بلون (برای فیلتراسیون) و ۲ لایه اسپان باند می‌باشد و به همین دلیل به عنوان ماسک پزشکی درجه یک شناخته می‌شود.

این ماسک‌ها برای کودکان یا آقایانی با ریش بلند طراحی نشده و در این موارد عملکرد مناسبی ندارند. این ماسک‌ها در دو نوع با سوپاپ و بدون سوپاپ تولید می‌شوند، این سوپاپ‌ها از مواد سیلیکونی درجه یک ساخته شده‌اند. همچنین، این ماسک‌ها دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو هستند.

نکات مهمی که باید قبل از استفاده از ماسک N95 بدانیم

  • قبل از استفاده از ماسک N95، دست‌های خود را به‌طور کامل بشویید و یا ضدعفونی کنید.
  • ماسک را به‌گونه‌ای بر روی صورت خود قرار دهید که کامل چسبیده شود و هوا از کناره‌ها وارد نشود.
  • چندین بار عمیق نفس بکشید تا از نشت نداشتن هوا از جداره ماسک مطمئن شوید.
  • گیره بینی ماسک را تنظیم کنید و به‌خوبی روی بینی تنظیم کنید.

انواع ماسک فیلتر دار N95

  1. FFp1: توانایی فیلتراسیون تا ۸۰%
  2. FFP2: توانایی فیلتراسیون تا ۹۵%
  3. FFP3: توانایی فیلتراسیون تا ۹۹%

نقد و بررسی‌ها


نظر خود را در رابطه با این محصول بنویسید تا سایر کاربران از تجربیات شما استفاده کنند

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.